0726.70.46.07 / 0730.70.24.00
contact@mihaelaursache.ro

Rolul principal al calciului in organism este unul structural, acesta intrand in compozitia oaselor si a dintilor. Pe lanaga acest rol, calciul are si o serie de functii metabolice, influentand transportul ionilor prin membranele celulare, intervine in eliberarea substantelor cu rol de transmitere nervoasa la nivelul conexiunilor intre celulele nervoase, moduleaza functiile homonale, influeneaza activitatea  enzimelor extra si intracelulare.

De asemenea, ionii de calciu sunt necesari pentru controlul activitatii inimii, initiaza formarea cheagului de sange pentru a opri o sangerare dupa aparitia unei leziuni, favorizeaza absorbtia vitaminei B 12 in ileon si participa la mentinea echilibrului apei si celorlalti ioni in organism, cat si a ph-ului.

Studiile medicale au demonstrat rolul calciului in metabolism, astfel ca o doza adecvata de calciu din produse lactate favorizeaza scaderea in greutate. Scaderea aportului de calciu creste  nivelul calcitriolului in organism, hormon care stimuleaza depozitatea energiei furnizate de alimente sub forma de tesut adipos. Un aport optim de calciu scade nivelul calcitriolului, promovandu-se astfel degradarea grasimilor din depozite.

Astfel, in cadrul unui program de scadere in greutate, procesul de slabire poate fi augmentat cu pana la 70% de un aport optim de calciu.

Doza optima de calciu pentru adulti este de 1000 mg zilnic.

Cea mai importanta sursa de calciu o reprezinta lactatele si branzeturile, consumate insa sub forma lor light, degresate.

100 ml lapte furnizeaza 290 mg calciu, deci 29 % din doza zilnica recomandata.

100  branza de vaci degresata contine aproximativ 350 mg calciu.

Alte surse de calciu sunt – somonul, conservele de peste, galbenusul de ou, fasolea boabe, soia, oleaginoasele – alunele, migdalele, semintele de susan.